[close]

Jumaat, 28 Mei 2010

25 MURID SATU KELAS



Mengehadkan jumlah pelajar kepada 25 orang bagi setiap kelas di sekolah rendah dan menengah adalah antara cadangan yang dikenal pasti jawatan kuasa khas yang ditubuhkan Kementerian Pendidikan bagi mengatasi masalah bebanan guru.

Dr Tajul Ariffin berkata,jika ia gagal dilaksanakan sejak 27 tahun lalu, ia bukan alasan untuk menangguhkan lagi kerana warga sekolah dahagakan suasana persekitaran lebih kondusif bagi tujuan pencarian ilmu."Untuk melahirkan generasi cemerlang, faktor persekolahan serta pendidikan terbaik adalah salah satu sokongan utama.

Jika kemudahan yang diberikan rapuh, ia akan menjejaskan mutu guru pelajar."Ia perlu dilaksanakan kerana jika ditangguh terlalu lama akan menjejaskan segala usaha," katanya.Katanya, sekolah berasrama penuh sudah melaksanakan konsep itu dan hasilnya mereka mencipta kejayaan cemerlang dalam pelbagai bidang.

0 comments:

Catat Ulasan

:: ULANGTAHUN KELAHIRAN GURU & STAF SOKONGAN


:: CATATAN POPULAR





ORANG SEDANG MELAYARI BLOG INI

Penafian: Sekolah Kebangsaan Jawi adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari blog ini.
Dikuasakan oleh Blogger.

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates