[close]

Jumaat, 5 April 2013

MELINDUNGI MASA INSTRUKTIONAL (M M I)



Melindungi masa instruksional merupakan salah satu komponen utama fungsi pemimpin instruksional dalam menjayakan pembelajaran secara berkesan di sekolah. Melindungi masa instruksional perlu diberi perhatian dalam memastikan peningkatan keberhasilan pembelajaran murid ke arah membangunkan modal insan yang kritis, kreatif dan inovatif.

Masa instruksional didefinisikan sebagai masa yang sebenarnya digunakan untuk aktiviti pembelajaran tanpa gangguan. Melindungi masa instruksional merupakan salah satu komponen fungsi pemimpin instruksional dalam menjayakan pembelajaran secara berkesan di sekolah. Melindungi masa instruksional perlu diberi perhatian dalam memastikan peningkatan keberhasilan pembelajaran murid ke arah membangunkan modal insan yang kritis, kreatif dan inovasi. Bertujuan untuk  untuk mengurangkan gangguan ,pengajaran dan pembelajaran berjalan berlansung seperti yang dirancang serta pembelajaran bermakna/berkesan.


Sila klik di sini untuk buku panduan

http://www.youblisher.com/p/539544-MELINDUNGI-MASA-INSTRUKSIONAL/

0 comments:

Catat Ulasan

:: ULANGTAHUN KELAHIRAN GURU & STAF SOKONGAN


:: CATATAN POPULAR





ORANG SEDANG MELAYARI BLOG INI

Penafian: Sekolah Kebangsaan Jawi adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari blog ini.
Dikuasakan oleh Blogger.

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates